Home/Notes de premsa, Notícies/Cirque du Soleil: CanviemLH renuncia a les entrades regalades i denuncia la política de titulars del govern del PSC.

Les dues regidores i el regidor del grup municipal de CanviemLH {ICV-EUIA-PIRATES} hem retornat les entrades gratuïtes regalades pel cirque du soleil per la inauguració de l’espectacle Totem. El codi ètic de CanviemLH especifica clarament que els càrrecs públics no hem de tenir cap mena de privilegis i aquestes entrades ho són. En altres ocasions el nostre grup a fet donació d’aquest tipus d’entrades a entitats i col·lectius socials, però en aquest cas les entrades eren nominals i les hem retornat sense poder fer la donació.

No tenim res contra el Cirque du soleil, una multinacional del circ amb espectacles d’indubtable qualitat artística i tècnica, però fer una despesa de 1,2 milions d’euros amb diners públics per asfaltar una plaça específica per ells, allunyada de tot transport públic (empitjorant la qualitat de l’aire) i que es promocioni a Barcelona i no a L’Hospitalet de Llobregat no ens semblen formes de fer política. Igual que a una persona emprenedora l’ajuntament no li paga la reforma del seu local i/o oficina, no podem entendre el doble criteri fet servir amb la plaça del circ, una plaça especialment dissenyada i que difícilment tindrà cap altre ús. El circ pagarà només la taxa d’ocupació pública quan s’instal·li, uns 150.000€. Això vol dir que el circ hauria d’instal·lar-se durant 10 anys seguits per amortitzar la plaça. Un termini del tot inacceptable que agreuja el fet de no tenir cap mena de seguretat que torni a venir.

CanviemLH hem fet propostes per ajudar a solucionar el problema de l’habitatge a la nostra ciutat destinant una partida de mínim 800.000 € anuals a la compra de pisos buits per destinar-los a lloguer social de gestió pública. El ple ho va aprovar i el govern ho ha incomplert durant dos anys, el que suma una partida similar a la destinada al cirque. El PSC prioritza la política d’espectacles als drets bàsics de la ciutadania.

La mobilitat és un altre aspecte preocupant, allunyat de qualsevol transport públic, s’incrementarà el transit en vehicle privat que no sabem on aparcarà. S’empitjora la qualitat de l’aire i es congestiona el transit a la zona.

Els cartells anuncien la instal·lació del Cirque du soleil a Barcelona. L’Hospitalet de Llobregat és la segona ciutat de Catalunya, no un barri perifèric de Barcelona. És per coses com aquestes que diem que el govern del PSC sent vergonya de la seva ciutat i vol transformar-la en un aparador buida de contingut.